Viime viikolla Kiinan esporttialalla nähtiin useita merkittäviä kumppanuuksia ja sponsorointeja.
Huipputarinoiden joukossa: Kiinan esports-kokonaisratkaisujen tarjoaja VSPN osti kiinalaisen suoratoistolähetystoimisto Famulein itsenäisenä brändinä; Kiinan paras League of Legends -kilpailu League of Legends Pro League (LPL) allekirjoitti sponsorisopimuksen koneöljymerkki Mobil Superille, vaikka Niken äskettäinen lausunto väitetystä pakkotyöstä Xinjiangissa heitti varjon sponsoroinnille.
) KATSO MYÖS: China Esports Weekly: ByteDance ostaa Game Publisher Moontonin, Morris Garagesin kumppanit Bilibili Esportsin kanssa
Esporttivaikuttajien merkitys: VSPN osti kiinalaisen Livestreaming Talent Agency Famulei
Pian 60 miljoonan dollarin B + -kierroksen jälkeen Shanghaissa toimiva esports yhteensä ratkaisutoimittaja Versus Programming Network (VSPN) ilmoitti maanantaina saattaneensa päätökseen kiinalaisen suoratoistolähetystoimisto Famulein oston. Ilmoituksen mukaan Famulei toimii VSPN: n alaisuudessa itsenäisenä tuotemerkkinä tuotantoyhtiö Banana Gaming & Media -yrityksen rinnalla.
Yrityskaupan erityisiä taloudellisia ehtoja ei paljastettu.
Lisäksi VSPN lanseeraa uuden matriisiliiketoimintansa VSPN +, nuorisokulttuurimerkin, joka keskittyy livestream-kykyihin, monipuoliseen esports-sisältöön ja KOL-kaupallistamiseen LinkedIn-yhtiön julkilausuman mukaan.
) Famulein toimitusjohtaja Zhou “Zax” Hao toimii VSPN: n strategiakomitean varapuheenjohtajana yhteistyössä Banana Gaming & Media -yhtiön toimitusjohtajan Sicong Wangin ja VSPN: n presidentin Linji Tengin kanssa.
) Famulei harjoittaa suoratoiston, markkinoinnin sponsoroinnin, toimilupien myöntämisen ja sähköisen kaupankäynnin osaamisen hallintaa. Heillä on ollut kumppanuuksia useiden ulkomaisten esporttijoukkojen kanssa, mukaan lukien T1 Entertainment & Sports, DK, Gen.G Esports, Team Liquid, ja he ovat työskennelleet tunnettujen ammattilaispelaajien – Ruofeng, Strawberry, Smile, Doinb, GimGoon, Faker, Sambty ja Mayumi – kanssa. esports-kommentaattorit – Wang Duoduo, Teacher Ma, Luo Xin ja 957 – useista eri peliluokista.
VSPN on saanut yli 160 miljoonaa dollaria B- ja B + -sarjan rahoituskierroksilla Tencentin ja Prospectin johdolla. Avenue Capital (PAC). VSPN toteaa, että sen pitkän aikavälin tavoitteena on tehdä yhteistyötä Famulein ja Banana Gaming & Median kanssa maailmanlaajuisen ulottuvuuden vahvistamiseksi.
Exxon Mobil Super Sponsors League of Legends Pro League
Kun vuoden 2021 LPL-kevätkausi on päättymässä ja juuri ennen pudotuspeleiden alkua, LPL ilmoitti sponsorisopimuksestaan Exxon Mobilin kanssa Corporationin koneöljymerkki Mobil Super. Tämä on ensimmäinen kerta, kun koneöljymerkki allekirjoitti sponsorointisopimuksen LPL: n kanssa, vaikka öljy- ja kaasuyhtiön kiinnostus esportiin ei ole uusi.
Kaupan taloudellisia ehtoja ei julkistettu.
Uusista sponsoroinnista esportsliigoissa ilmoitetaan yleensä ennen kautta, mutta LPL X Mobil Super -sopimus julkistettiin runkosarjan ja pudotuspeleiden keskellä. Se on myös osoittanut, että LPL tarjoaa houkuttelevan mahdollisuuden tuotemerkille.
LPL: n havaittiin kuitenkin estäneen Nike-logon kevään jaetun lähetyksen aikana, korvaten sen mustalla nauhalla, jossa on nimi LPL . Vähittäiskaupan jättiläinen Nike: n äskettäinen lausunto, jossa ilmaistaan huoli uiguurien pakkotyön väitetystä käytöstä puuvillan tuotannossa, on aiheuttanut valtavan vastalainan yritystä vastaan Kiinassa. LPL on läheisessä yhteistyössä Niken kanssa yhtenä liigan pääsponsoreista. Vaikka LPL on erittäin houkutteleva kansainvälisille tuotemerkeille, yleisellä mielipiteellä on väistämätön vaikutus esports-sponsorointiin. Ei ole vielä selvää, miten LPL ja Nike käsittelevät sponsorointia.
Muut Esports Business News
- Kiinan esports-organisaatio eStar Gaming League of Legends -divisioona ilmoitti, että joukkue on muuttanut tuotemerkkiään Ultra Prime (UP) -ryhmäksi, esportti-ryhmittymäksi. Nenking Group, yhdessä Overwatch League -tiiminsä Guangzhou Chargen kanssa.
- Japanilainen Beifu-yritys allekirjoitti sponsorisopimuksen LPL-tiimin RA: n kanssa. Kaupan taloudellisia ehtoja ei julkistettu. Kaupan tarkoituksena on parantaa pelaajien olkapään ja niskan lihasten terveyttä. Beifu tarjoaa terveydenhoitotuotteita viihtyisään elämäntyyliin, mukaan lukien vauva- ja äitiystuotteet, magneettipannat ja puristussukat.